دبير دين و زندگي
ديني

راز ناميدن صفا و مروه‏ چيست؟

 

عقیق:زائر خانه خدا كه در يكي از ميقات‌ها احرام مي‌بندد و به سوي شهر مكه و منطقه حرم حركت مي‌كند پس از انجام طواف و نماز طواف، بايد هفت مرتبه فاصله بين كوه «صفا» و كوه «مَروه» را كه امروزه به صورت سالني ساخته شده و كنار مسجدالحرام قرار دارد بپيمايد كه در اين عمل عبادي همانند ساير اعمال مذهبي، معاني و مفاهيمي نهفته است كه علم به اين معاني در انجام هر چه بهتر مناسك موثر خواهد بود.
مشخصات صفا و مروه
 بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:صفا,؛مروه, :: 1:39 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
عزت و اقتدار کشور مرهون خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی است
مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: امروز عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون مطهر شهدا است.
 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسین نوری همدانی صبح امروز در حاشیه کنگره تجلیل از شهدای طلبه و روحانی استان تهران با اشاره به نقش شهدا در انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهدا رفتند تا امروز ملت ایران در آسایش و امنیت کامل زندگی کند، به همین خاطر پاسداری از خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی وظیفه همه مسئولان و مردم ایران است.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: شهدا کسانی هستند از ارزشمندترین سرمایه انسانی که جانشان بود گذشتند، تا امروز جامعه در آسایش و امنیت کامل به سر ببرد و وظیفه ما در قبال خانواده معظم شهدا و یادگاران آنان بسیار سنگین است.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: عزت و عظمت امروز کشور مرهون ایثارگری های شهدای دفاع مقدس می باشد و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان سربلند است، به برکت مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: خانواده شهدا پرچمدار دینداری و ولایتمداری در جامعه هستند و عمق ارادت خود به اسلام و ارزشهای اسلامی را با تقدیم فرزندانشان نشان دادند و قدردانی از خانواده شهدا همواره وظیفه همه مسئولان و مردم بوده و هست و هیچگاه نباید این ستارگان نورانی از یادها بروند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: امروز عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون مطهر شهدا است و اگر امروز ایران اسلامی در جهان به عنوان یک الگوی بی بدیل مطرح شده، به برکت رشادت ها و ایثارگری های شهدای انقلاب اسلامی است.

 
 
 
 
کد خبر: 2245477 
 
 
تاریخ مخابره :۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۳:۴۲
 
چاپ خبر
 

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مه
جمعه 9 اسفند 1392برچسب:آیه الله نوری همدانی, :: 1:43 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

استانها > مرکز > قم
آیت الله جوادی آملی:
برای الگوی مدیریت جهانی باید نقشه جهانی داشته باشیم
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان این که دین نقشه جامع جهانی را ترسیم کرده است، گفت: برای ارائه هرگونه مدل برای الگوی مدیریت جهانی باید یک نقشه جهانی داشته باشیم.
 
 بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
جمعه 9 اسفند 1392برچسب:جوادی آملی, :: 1:21 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله عزیز خوشوقت پنج شنبه عصر در مسجد ارک تهران با حضور مردم، جوانان و جمعی از شاگردان و دوستداران مرحوم خوشوقت و مداحی حاج سعید حدادیان برگزار شد.
  آیت‌الله ممدوحی در ابتدا با بیان اینکه خداوند متعال هر موجودی را که خلق می‌کند، حد خاصی برای او قرار داده است که از آن حد بیشتر نمی‌تواند بالا برود مگر اینکه نابود شود و به یک موجود دیگری تبدیل شود، گفت: در میان مخلوقات، یگانه موجودی که امکان آن را دارد که مسیر هستی و تکامل را به راحتی طی کند انسان است؛ او می‌تواند به بالاترین درجات برسد و هر چقدر تکامل پیدا کند از اصل وجودی‌اش خارج نمی‌شود و انسانیتش بر سر جایش باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم هفت بار از آفرینش آسمان و زمین یاد می‌کند، تصریح کرد: یکی از این سماوات در قرآن کریم، آسمان دنیا است که خداوند متعال می‌فرماید آن را با ماه و ستارگانش زینت کرده است. لذا دنیا از ریشه «دنی» به معنای نزدیک است و سماءالدنیا در مقابل سماوات‌العلی قرار دارد که آنجا بنا بر فرمایش حضرت امیر(ع) جایگاه ملائکه، ارواح طیبه انبیاء و ائمه اطهار علیهم‌السلام است.


عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوند متعال آنچه که در زمین و آسمان است را مسخر انسان کرده و آن‌ها را به یمن وجود بشر آفریده است.

 بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:آیه الله خوشوقت,, :: 1:41 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
 
 
یک بانوی اوکراینی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران شیعه شد.
 یک بانوی اوکراینی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران شیعه شد.

این دختر به نام «ورُنیکا» اهل کشور اوکراین که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی معماری بود با حضور در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در مازندران، در محضر آیت‌الله طبرسی شیعه شد.

وی که به همراه نامزد و خانواده همسرش به دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران آمده بود، بیان داشت: پس از مطالعه از مذهب شیعه به ویژه از سوی همسرم که شیعه بود احساس کردم راه او اشتباه نیست.

وی ادامه داد: به همین منظور اعلام می‌کنم بعد از پیغمبر(ص)، امام علی(ع) را به عنوان وصی قبول داشته و خدا، پیامبر(ص) و قیامت را قبول دارم و عدالت خدا و امامت امیرالمؤمنین(ع) را می‌پذیرم و در میان عقاید اسلامی شیعه را برای خود انتخاب کردم.

این بانوی تازه شیعه شده گفت: شهادت و گواهی می‌دهم که پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) فرستاده خدا است و آخرین پیامبر خدا بوده و بعد از او پیامبری نخواهد آمد.

وی در پایان اعلام کرد: من 12 امام که نخستین آن علی(ع) و آخرینش حضرت مهدی(عج) همه جانشینان پیامبرند و اطاعت از آنها و گوش دادن به حرف‌های‌شان به امر خدا برای ما شیعیان واجب است را قبول دارم.

به گزارش فارس، این بانوی اوکراینی پس از شیعه شدن نام مبارک «مریم» را انتخاب کرد.
 
 
درعصر ارتباطات و رایانه کودکان تمایلی به کتاب خواندن ندارند اما یکسری هشدا‌ر‌ها و توصیه وجود دارد که می‌توان کودکان را با کتاب مانوس کرد.
محمد خسروی روانشناس گفت: در عصر تکنولوژی، ارتباطات با وجود تلویزیون، رایانه و بازی‌های کامپیوتری کودکان دیگر علاقه‌ای به کتاب خواندن ندارند. اما بعضی از والدین می‌توانند با یکسری مسائل کتاب خواندن را به یک لذت به فرزندانشان القا کنند.

وی افزود: به شخصیت‌های داستانی جان بدهید، او را به کتابخانه ببرید، او را عضو گروه و یا محله سرا بکنید، مجله‌های رنگارنگ و یا مجلات علمی و تخیلی بخرید، سعی کنید داستان‌های ترانه‌دار برای کودکتان بخوانید.

وی اذعان داشت: کتابخانه تنها مکانی است که انسان را برای مطالعه سرشوق می‌آورد، ‌در کتابخانه به فرزند خود اجازه دهید خودش کتاب مورد علاقه‌اش را بگردد و انتخاب کند.

وی توصیه کرد: برای کودکان به دنبال کتب درسی و کمک درسی نباشید زیرا روح آن‌ها لطیف است سعی شود کنار کمک درسی‌ها یک مجله و یا کتاب غیر درسی جهت علاقه‌مند کردن کودکان به خواندن کتاب است و سعی شود کتاب‌هایی که با شعر خوانده می‌شود با نوار یا کاست ترانه همراه باشد تا کودک نسبت به بازی‌های رایانه‌ای مشتاق‌تر شود.
 
چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:روانشناس ، تلویزیون ، رایانه ، کتاب, :: 1:28 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
کد خبر: ۲۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
 
 
 
 
 
نام او نام پيامبر (ص) و كنيه او كنيه پيامبر (ص) است.

عقیق:از آنجا كه پيامبر (ص) و ساير ائمه(ع) احتمال داده ‏اند شايد افراد كذّاب و مغرضى ادّعاى مهدويّت بكنند و بخواهند، مردم ناآگاه را گمراه سازند، لذا خصوصيّات و اوصاف امام مهدى (عج) را به خوبى توصيف كرده‏ اند، در باره اوصاف آن حضرت آمده است:

نام او نام پيامبر (ص) و كنيه او كنيه پيامبر (ص) است، او بلند پيشانى است و بينى باريكى دارد كه اندكى ميانش برآمده است، چهره‏اى چون ماه تابان دارد، چشمانى فراخ و سياه دارد، رنگ سيمايش گندمگون و سرخ است، پيشانى نورانى دارد و صاحب خال و علامت است، صورتش گشاده و دانش او افزونتر از همه مخلوقات است.

ابروانى به هم پيوسته دارد، با سينه ‏اى فراخ و شانه‏ هايى محكم، هيبتش مردم را مى ‏ترساند، امّا به دلها نزديك است، شيرين گفتار و خوش سيما است، قامتى معتدل و ميانه دارد و بر گونه راستش خالى است كه گويا دانه مشكى است كه بر قطعه عنبر سائيده باشند، هاله‏ هايى از نور او را احاطه كرده و به رسول خدا (ص) شباهت دارد، از نظر سنّ سالخورده است، امّا سيماى چهل ساله يا كمتر دارد و با گذشت روزها و سالها ابدا پير نمى‏ شود.

 

پی نوشت:

قصص الأنبياء ( قصص قرآن - ترجمه قصص الأنبياء جزائرى)، ص860.

شنبه 12 بهمن 1392برچسب:امام مهدی(عج), :: 1:23 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
هشدار شدیداللحن یک مرجع تقلید
باید برای هر گروه و مقطع سنی متناسب با نیازشان برنامه جامع و کامل داشته باشیم. حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که رهبری پشتیبان مسائل اساسی هستند و هیچ وقت راضی نمی شوند ارزش ها در جامعه کمرنگ شود.
 بقیه در ادامه مطلب
 
 


ادامه مطلب ...

سوالاتمهم امتحان نهایی علوم سوم راهنمایی

برای دانلود به صورت ورد به ادامه مطلب بروید و راحت کپی کنید



ادامه مطلب ...
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مواضع نظام جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه، موضع تمام ملت و رهبر انقلاب است که با استحکام و قدرت تمام از این موضع حمایت می کنند.
  بقیه در ادامه مطلب
 


ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.