دبير دين و زندگي
ديني
 
پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها درصدد باز کردن اسناد و مدارک سری واتیکان در خصوص عملکرد کلیسا در قبال یهودیان در زمان جنگ دوم جهانی است.
  ˈابراهام شورکاˈ مدیر سمینار خاخامی بوئنس آیرس به روزنامه انگلیسی ˈساندی تایمزˈ گفته است که پاپ فرانسیس قصد بازکردن اسناد و بایگانی های سری واتیکان برای روشن کردن عملکرد کلیسای کاتولیک در زمان پاپ ˈپیو دوازدهمˈ در جنگ دوم جهانی در قبال یهودیان را دارد.

وی گفت: باز کردن بایگانی های سری واتیکان مساله ای بسیار مهم و حساس است و پاپ می خواهد قبل مراسم تقدیس پاپ ˈپیو دوازدهمˈ، عملکرد و موضع وی در قبال یهودیان در زمان جنگ دوم جهانی بررسی کند.

انسا نوشت: بسیاری از منتقدین بر این عقیده اند که واتیکان در جنگ دوم جهانی به اندازه کافی در مقابل آلمان نازی ایستادگی نکرد و سکوت او منجر به کشته شدن بسیاری از یهودیان به دست نازی ها شد. گفتنی است که عکس پاپ پیو دوازدهم نیز در موزه هولوکاست در میان افراد بد نصب شده است.

پاپ فرانسیس قرار است روز 24 ما مه آینده (سوم خرداد) برای سفری سه روزه عازم اراضی اشغالی شود و در آنجا با نمایندگان تمام کلیسای های بیت المقدس از جمله پاتریارک بارتولومئو دیدار و در مراسم مذهبی شرکت کند.

فرانسیس چهارمین پاپ کلیسای کاتولیک محسوب می شود که به سرزمین های مقدس سفر می کند. پیش از وی پاپ پل ششم (1964)، ژان پل دوم (2000) و بندیکت شانزدهم (2009) به سرزمین های مقدس سفر کرده بودند.

ˈخورخه ماریو برگوگلیوˈ 76 ساله دویست و شصت و ششمین پاپ کلیسای کاتولیک است که پس از استعفای پاپ بندیکت شانزدهم از سوی شورای کاردینال ها در واتیکان روز 13 مارس 2013 انتخاب شد.

 

مفهوم و کیفیت صلوات

در آیه 56 سوره احزاب آمده است که «خدا و فرشتگان بر پیامبرش درود و صلوات می فرستند.» اکنون این پرسش مطرح می شود که مفهوم صلوات خدا و فرشتگان چیست و کیفیت صلوات بر پیامبر(صلوات الله علیه) چگونه است. براساس روایاتی که شیعه و سنی به طور گسترده، به نقل آن پرداخته اند، کیفیت صلوات بر آن حضرت به دست می آید. ابوحمزه ثمالی از کعب بن عجره حدیث می کند، آنگاه که آیه صلوات بر پیامبر نازل شد، گفتیم: یا رسول ا... ما می دانیم که چگونه بر شما سلام دهیم اما کیفیت صلوات بر شما چگونه است. حضرت فرمودند که بگویید: «اللهم صل علی محمد و علی آل محمد کما صلیت علی آل ابراهیم انک حمید مجید اللهم بارک علی محمد و علی آل محمد کما بارکت علی آل ابراهیم انک حمید مجید.»

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
دو شنبه 30 دی 1392برچسب:صلوات, :: 17:2 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
پیام رهبری به نشست انجمن های اسلامی دانشجویان دراروپا
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به چهل و هشتمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در روپا تاکید کردند: فرزندان ملّت ایران که در دانشگاههای مختلف جهان به کسب دانش مشغولند، همچون نهال ارزشمند ریشه در خاک کشور سرافراز خود دارند و ثمرات ارزشمندی را تقدیم میهن و ملّت خود خواهند کرد.
 بقیه در ادامه مطلب
 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 29 دی 1392برچسب:خامنه ای , توکل, دانشجو, :: 20:49 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
گفتاری از آیت الله جوادی آملی
همه انبیا سخن حق آورده‌‌اند. ولی کتب انبیای گذشته زیر هیمنه، سیطره و نفوذ قرآن کریم حفظ می‌‌‌شود و خداوند، قرآن را مهیمن بر کتب انبیای پیشین قرار داده است و این، ‌دلیل برتری پیامبر اسلام(ص) است.
 بقیه در ادامه مطلب
 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 29 دی 1392برچسب:آیت الله جوادی آملی ، پیامبر(ص), :: 20:36 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
رهبر انقلاب در خجسته سالروز ميلاد حضرت محمد مصطفي(ص) و حضرت امام صادق (ع)؛
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته سالروز میلاد تاریخ سازِ نبی مکرم اسلام و ولادت پربرکت امام صادق (ع) در دیدار «جمعی از مسئولان کشور، میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و گروههایی از مردم»، با دعوت از جهان اسلام برای برآورده ساختن انتظارات پیامبر خاتم، تاکید کردند: امروز مهمترین مساله ی دنیای اسلام، وحدت است و...
 بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
 
محمدحسین رجبی‌دوانی استاد تاریخ اسلام خرافات مشهور درباره میلاد پیامبر(ص) از جمله داستان «شق‌الصدر»، سرنگونی‌ بت‌های کعبه، خشک‌ شدن دریاچه ساوه و ماجرای انتخاب حضرت توسط دایه‌اش را نقد کرد.
محمدحسین رجبی‌دوانی استاد تاریخ اسلام به مناسبت فرا رسیدن هفدهم ربیع‌الاول و سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص)، ضمن تبریک این ایام در گفت‌وگو با خبرنگار آئین و اندیشه فارس برخی خرافات منتسب به این ایام را برشمرد:

* خشک‌شدن دریاچه ساوه صحت ندارد
بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
 
آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود گفت: بر اساس روایات فراوان و نیز طبق تصریح زیارت جامعه که بهترین و صحیح ترینِ زیارات است، واسطه فیض عالم، امام زمان(عج) هستند. گرچه همه چهارده معصوم(ع) واسطه فیض‌اند، اما در زمان ما، واسطه فیض عالم، امام زمان(عج) هستند.
آیت الله مظاهری در تبیین امامت امام زمان(عج) به نقل داستانی پرداخته است که در پی می آید:
 
یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«ارواحنا‌فداه» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر»کرده بود.
 
در حالی که یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است. آن حضرت به او فرموده بودند: علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است. بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«ارواحنا‌فداه»توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو: «یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».
 
آن عالم نقل می‌کند: وقتی حضرت فرمودند:«ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوّری کردم، امام زمان«ارواحنا‌فداه» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این عالم، فعلاً من هستم.
 
یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبراکرم«ص»یا سایر حضرات معصومین«ع»بشود، فیض الهی به واسطه وجود مقدّس امام زمان«ارواحنا‌فداه»به بندگان می‌رسد: «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّر»
 
از همه به خصوص جوانان تقاضا دارم که با این ختم، به امام زمان متوسّل شوید و این ختم را زیاد بخوانید. همه افراد، حتی کسانی که ‌سواد و تحصیلات کافی ندارند هم می‌توانند این ختم را بخوانند و به پنج تن آل عبا و امام زمان متوسّل شوند: «یا محمّد،‌ یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب الزمان أدرکنی و لا تهلکنی». این ختم، علاوه بر آنکه آسان است، برای رفع هر حاجتی خوب، مؤثر و مجرّب می‌باشد.
 


بین الملل > آفریقا و خاورمیانه

 
زندگی نامه قصاب صبرا و شتیلا/ تقویت حس عرب‌ستیزی از كودكی در شارون
خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: آریل ساموئل مردخای شرایبر معروف به آریل شارون در ۲۷ فوریه ۱۹۲۸ در روستای کفر ملال از پدری لهستانی الاصل که ساکن قفقاز بود به دنیا آمد.
 


ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.