دبير دين و زندگي
ديني

در ادامه مطلب بخوانید



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:ایران , ماهواره, :: 13:58 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
 

نسیم سرخس:شهرستان سرخس با دو شهر و سه بخش و تقریبا 100 روستا و استقرار منابع عظیم انرژی همچون گاز و آب از لحاظ بهره وری و برخورداری از این ثروتها ومنابع فقیر می باشد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخس همواره دعواها و انتقادها و اعتراض ها بر سر جذب نیروهای بومی وتملک زمین های موقوفه و حق آبه کشاورزان و...... بوده است که البته به جای خود قابل بررسی و منطقی هستند .

 

اما فقر مهمتری هم است که کمتر مورد توجه مردم و مسئولان بوده ومغفول واقع شده وآن هم کمبود روحانی و مبلغ دینی مستقر در روستاها و مراکز جمعیتی می باشد.

 

تحقیقات نشان داده در هر روستا و محله که یک روحانی مستقر وجود دارد تعداد پرونده های قضایی اختلافی کمتر و معضلات اجتماعی نیز کمتر می باشد.

 

با تحقیقی که انجام شده به نظر می رسد تعداد روحانیون مستقر با تعداد روستاهها و مراکز جمعیتی موجود شهرستان تناسب ندارد و باید مسئولان فکری به حال این مشکل کنند و البته حضور این عزیزان با وجود جنگ نرم دشمن ضروری میرسد.

پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:سرخس, ؛روحانی, :: 13:49 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
مسئول پاسخگویی مرکز تخصصی نماز با اشاره به واژه «لعین» در زیارت عاشورا گفت: یزید، معاویه و ابوسفیان از زبان پیامبر(ص) مورد لعن قرار گرفته‌اند و این زمانی اتفاق افتاد که پیامبر در خواب دید میمون‌ها از منبرش بالا می‌روند!
درباره زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) روایات فراوانى وجود دارد و در‌باره زیارت عاشوراى معروف، احادیثی از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نقل شده اما در عین حال سؤالاتی نیز در این حوزه درباره متن زیارت عاشورا و مسائل دیگر درباره آن مطرح شده است.

حجت‌الاسلام جعفری‌پور، مسئول پاسخگویی مرکز تخصصی نماز به برخی شبهات پیرامون متن زیارت عاشورا پاسخ می‌دهد.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:لعین, زیارت عاشورا, :: 13:36 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
حتما بخون خیلی قشنگه پسر فقیری که از راه فروش خرت و پرت در محلات شهر، خرج تحصیل خود را بدست میآورد یک روز به شدت دچار تنگدستی شد. او فقط یک سکه ناقابل در جیب داشت. در حالی که گرسنگی سخت به او فشار میاورد، تصمیم گرفت از خانه ای تقاضای غذا کند. با این حال وقتی دختر جوانی در را به رویش گشود، دستپاچه شد و به جای غذا یک لیوان آب خواست. دختر جوان احساس کرد که او بسیار گرسنه است. برایش یک لیوان شیر بسیار بزرگ آورد. پسرک شیر را سر کشیده و آهسته گفت: چقدر باید به شما بپردازم؟ دختر جوان گفت: هیچ. مادرمان به ما یاد داده در قبال کار نیکی که برای دیگران انجام می دهیم چیزی دریافت نکنیم. پسرک در مقابل گفت: از صمیم قلب از شما تشکر می کنم. پسرک که هاروارد کلی نام داشت، پس از ترک خانه نه تنها از نظر جسمی خود را قویتر حس می کرد، بلکه ایمانش به خداوند و انسانهای نیکوکار نیز بیشتر شد. تا پیش از این او آماده شده بود دست از تحصیل بکشد. سالها بعد... زن جوانی به بیماری مهلکی گرفتار شد. پزشکان از درمان وی عاجز شدند. او به شهر بزرگتری منتقل شد. دکتر هاروارد کلی برای مشاوره در مورد وضعیت این زن فراخوانده شد. وقتی او نام شهری که زن جوان از آنجا آمده بود شنید، برق عجیبی در چشمانش نمایان شد. او بلافاصله بیمار را شناخت. مصمم به اتاقش بازگشت و با خود عهد کرد هر چه در توان دارد، برای نجات زندگی وی بکار گیرد. مبارزه آنها بعد از کشمکش طولانی با بیماری به پیروزی رسید. روز ترخیص بیمار فرا رسید. زن با ترس و لرز صورتحساب را گشود. او اطمینان داشت تا پایان عمر باید برای پرداخت صورتحساب کار کند. نگاهی به صورتحساب انداخت. جمله ای به چشمش خورد: همه مخارج با یک لیوان شیر پرداخته شده است. امضا دکتر هاروارد کلی زن مات و مبهوت مانده بود. به یاد آنروز افتاد. پسرکی برای یک لیوان آب در خانه را به صدا در آورده بود و او در عوض برایش یک لیوان شیر آورد. اشک از چشمان زن سرازیر شد. فقط توانست بگوید: خدایا شکر... خدایا شکر که عشق تو در قلبها و دستهای انسانها جریان دارد. آرزوتوازخدابخواه،بعدآیه زیروبخون:بسم الله الرحمن والرحیم لاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم،این پیاموبه 9نفربفرست آرزوت برآورده میشه،باور نمیکردم واقعاقبول شداگه پاک کنی ونفرستی خداآرزوتوقبول نمیکنه ساعتتونگاه کن ببین 9دقیقه بعد1اتفاق خوشحالت میکنه
[Web] -
پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, :: 13:15 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

در ادامه مطلب بخوانید  جالب است



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, :: 13:2 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیریت در آموزش و پرورش سربازخانه ای و پادگانی نیست، گفت: هیچ چیز محرمانه وجود ندارد؛ همه چیز شفاف است و ما باید به مردم گزارش دهیم.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل استان ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: دولت یازدهم سیاست هایش را اعلام کرده و همه ما باید خودمان را با این سیاست ها همسو کنیم همانطور که بنده در دولت نهم نپذیرفتم کارکنم و کنار رفتم چون اعتقادی نداشتم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که در جای جای آموزش و پرورش اخلاق و روابط انسانی حاکم باشد و فرهنگی که در آموزش و پرورش جواب می دهد، فرهنگ اخلاقی مبتنی بر روابط انسانی است و معلم چون با دانش آموز که دارای روح لطیفی است سروکار دارد، فقط روش اخلاقی و انسانی جواب می دهد.

فانی افزود: در آموزش و پرورش مدیران باید محبوبیت و مقبولیت داشته باشند و مدیریت مطلوب در آموزش و پرورش مدیریت بر دل هاست نه براساس حکمی که از بالا دست گرفتیم و بر این اساس اگر می خواهید مدیر و معاون انتخاب کنید حتماً باید بین فرهنگیان محبوبیت و مقبولیت داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: آنچه ما امروز در آموزش و پرورش به آن نیاز داریم، رهبری آموزشی است نه مدیریت آموزشی و بر این اساس، رهبری در آموزش و پرورش با هیچ دستگاهی قابل قیاس نیست.

وی افزود: نقش مدیران آموزش و پرورش یک نقش فرهنگی و رهبری است و از آنجا که آموزش و پرورش جامعه را هدایت می کند لذا نقش مدیران آموزش و پرورش در استان ها باید حفظ شود و در جلسات شورای اداری استان باید یک نقش تعیین کننده و شاخص باشد و ما باید برای فرهنگ و فرهنگیان امنیت ایجاد کنیم نه اینکه یک فرهنگ امنیتی را ترویج کنیم.

فانی اظهار داشت: بنده با وزیر اطلاعات هماهنگ کردم تا تشکل های فرهنگیان را نزد ایشان ببریم و تشکل های فرهنگیان به عنوان فرصت می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به حفظ کرامت معلمان ادامه داد : شنیدن حرف معلمان وظیفه ماست و تا اجازه انتقاد کردن و اظهار نظر به آنها داده نشود، کرامت آنها را محفوظ نداشته ایم چراکه کرامت فقط مربوط به معیشت نیست.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم معلم از معلم بودن خود احساس غرور کند نه احساس حقارت؛ البته این کار در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و معلمان باید بتوانند به راحتی حرفشان را بزنند.

* درباره مسائل معیشتی مصاحبه نمی کنم


وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: بنده که وزیرم به معلمان وقت می دهم تا انتقاداتشان را آزادانه ابراز کنند شما هم که مدیرکل هستید باید در این خصوص وقت گذاری کنید.

وی خطاب به مدیران کل گفت: شما فکر کنید که چگونه می توانید کرامت معلم را به او برگردانیم؛ البته در این خصوص مشاور اقتصادی ما نیز برنامه ریزی کرده است.

فانی افزود: من درباره مسائل معیشتی مصاحبه نمی کنم و همین جا به همه معاونانم می گویم چون اگر کاری مثبتی انجام شده باید معلم آن را احساس کند و نیاری به مصاحبه ندارد و وزاری قبلی حقوق و اضافه کاری می دادند، مصاحبه می کردند و با افتخار بیان می کردند ما حقوق فرهنگیان را واریز کردیم! حال آنکه اقدامات رفاهی و پرداخت حقوق فرهنگیان وظیفه هر وزیری است.

* تقویت فرهنگ نقد پذیری در بین مدیران آموزش و پرورش


بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:آموزش و پرورش, :: 12:54 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
 
راهپیمایی زائران و عزاداران اربعین حسینی از مرز ایران و نجف به کربلا




بقیه در ادامه مطلب 

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:عاشقان حسینی, :: 12:45 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
براساس توافقنامه امضا شده میان ایران وگروه 5+1غنی سازی 20 درصد درایران متوقف شد، این درحالی است که ما از آینده این توافقنامه اطمینان نداریم و به کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز بدبین هستیم، پس تصمیم گرفتیم که دست به کارشده و این طرح را در صحن علنی مجلس ارائه کرده و آن را به تصویب برسانیم.
شفاف:پس از امضای توافقنامه ژنو 3 میان ایران و 5+1، تعدادی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی،تلاش کردندکه متن این توافقنامه درمجلس مطرح شده وپس ازرای اعتماد نمایندگان اجرایی شود که براساس مواد 125 و77 قانون اساسی پیشنهاد آنها عملی نشد، اما ماجرای واکنش نمایندگان به توافقنامه ژنو3 به همین جا ختم نشد،خبرها حاکی ازآن است که تعدادی از نماینده ها، طرحی را آماده کرده اند که براساس آن دولت را ملزم به غنی سازی 60 درصد می کند، این درحالی است که درصورت تصویب چنین قانونی در مجلس شورای اسلامی ماهیت توافقنامه ژنو3 زیرسوال می رود.

اسماعیل کوثری،عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس و یکی از موافقان این طرح در گفت و گوبا شفاف گفت: براساس توافقنامه امضا شده میان ایران وگروه 5+1غنی سازی 20 درصد درایران متوقف شد، این درحالی است که ما از آینده این توافقنامه اطمینان نداریم و به کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز بدبین هستیم، پس تصمیم گرفتیم که دست به کارشده و این طرح را در صحن علنی مجلس ارائه کرده و آن را به تصویب برسانیم.
بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.